Τζακόπουλος: Ελλείψεις και παραλείψεις στην Κανονιστική για τους κοινόχρηστους χώρους και την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων

Ελλείψεις, κενά και παραλείψεις  στο Προσχέδιο Κανονιστικής Πράξης της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, για τον «καθορισμό ρυθμίσεων και προϋποθέσεων χρήσης κοινοχρήστων χώρων για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και εξοπλισμού και τοποθέτηση εμπορευμάτων», προμηνύουν την αποτυχία μίας πρότασης που δεν είναι νέα, παρά αποτελεί μια κωδικοποίηση των ίδιων κανονιστικών της προηγούμενης διοίκησης του Δήμου.

Αυτό επισημαίνει ο δημοτικός σύμβουλος, μηχανικός και πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Σάκης Τζακόπουλος, ο οποίος έχει ήδη καταθέσει στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου έγγραφο με προτάσεις και παρατηρήσεις του επί της κανονιστικής, προκειμένου να γίνουν ενέργειες και να ληφθούν αποφάσεις που θα είναι προς όφελος της πόλης, των επαγγελματιών και των πολιτών.

Γνωστοποιώντας τις θέσεις του, ο κ. Τζακόπουλοςεξηγεί ότι, ο δημόσιος χώρος της Θεσσαλονίκης θεωρείται ένα αγαθό με ανεπάρκεια. «Το να λέμε «ελάχιστος», «ανεπαρκής» και «ελλειμματικός» αντιπροσωπεύει την αλήθεια.  Εκτός από την έλλειψη σε δημόσιο χώρο, υπάρχει η επιθετική κατάληψή του από κάθε δραστηριότητα νόμιμη ή παράνομη, με κακό σχεδιασμό διαχρονικά από την τοπική αυτοδιοίκηση και την ανερμάτιστη σε ποιότητα αισθητική του, χωρίς κανένα χαρακτήρα και καμία ταυτότητα. Το μόνο που σου μένει περιδιαβαίνοντας τις πλατείες και τους δρόμους της είναι κάθε μορφή και χρώμα στο δημόσιο εξοπλισμό, σε καθιστικά, σε πράσινο και φύτευση, σε επιστρώσεις δαπέδων, σε κάδους και σε καλάθια καθαριότητας».  

Προσθέτει δε ότι, «βλέποντας την ανάπτυξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και τους ανοιχτούς χώρους των καταστημάτων, εκεί δεν υπάρχει καμία καθοδήγηση ούτε για τον εξοπλισμό ούτε για τον σχεδιασμό του, αλλά ούτε και μία ενιαία λογική ακόμη και σε διπλανές επιχειρήσεις».

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Τζακόπουλος επισημαίνει ότι «στις κανονιστικές που αφορούν στο δημόσιο χώρο, θα πρέπει να μπαίνουν πρώτα οι προϋποθέσεις για την “προσβασιμότητα”, “ασφάλεια”, “αύξηση πρασίνου”, “βιώσιμη κινητικότητα (άνεση στην κίνηση του πεζού)” και μετά να ρυθμίζονται τα θέματα κατάληψης από ΚΥΕ. Έτσι, η παρουσιαζόμενη κανονιστική κατατίθεται ως ημιτελής εάν δεν συμπληρωθεί με τις απαιτήσεις και προδιαγραφές που αφορούν στον αστικό εξοπλισμό, την όδευση πεζών, τις δενδροδόχους, τις θέσεις κάδων σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο, το καθεστώς των περιπτέρων κλπ. Δεν είναι δημόσιος χώρος μόνο τα τραπεζοκαθίσματα».

Ο ίδιος μάλιστα στο σχετικό έγγραφο προς τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου τονίζει τη βαρύτητα της διαβούλευσης και τη σπουδαιότητα της ενεργήςσυμμετοχής των δημοτών στη δημιουργία κεντρικών δημόσιων πολιτικών.

Χαρακτηριστικά λέει ότι: «Η συμμετοχή των δημοτών στην δημιουργία κεντρικών δημόσιων πολιτικών αποτελεί τον πυλώνα για την ορθή εφαρμογή των αποφάσεων που θα προκύψουν από αυτές. Σ’ αυτό το πλαίσιο διαμορφώνονται συνθήκες αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ δήμου και δημοτών, για να μπορέσουν οι παραπάνω πολιτικές, να βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής στην Θεσσαλονίκη μέσα από κανόνες που θα εφαρμόζουν αντικειμενικά οι Υπηρεσίες, οι πολίτες θα νιώθουν σιγουριά ότι ζουν σε ένα καλύτερο περιβάλλον και οι επιχειρήσεις θα λειτουργούν σε έναν θεσμοθετημένο χάρτη με ίση αντιμετώπιση σε όλη την πόλη.

Πρέπει λοιπόν σε κανονιστικές όπως η συζητούμενη, το σύνολο του Δημοτικού Συμβουλίου να δημιουργήσει τους κανόνες για την σύνταξη ενός προσχεδίου από τις Υπηρεσίες, οι επιχειρήσεις και οι φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους και η διοίκηση να συντάξει το τελικό προσχέδιο για να κατατεθεί στην θεσμοθετημένη διαβούλευση. Μόνο έτσι η προτεινόμενη κανονιστική θα προκύψει μέσα από τον αποδοτικό διάλογο, οι παρατηρήσεις και οι τοποθετήσεις θα έχουν ουσιαστική δυνατότητα παρέμβασης και θα κάνει πιο εύκολη την τελική διαμόρφωση και υπερψήφισή της.»

Ο κ. Τζακόπουλος υπογραμμίζει πως: «Στην διαβούλευση ή στην σημερινή συζήτηση τουπροτεινόμενου τελικού κειμένου από την Διοίκηση ούτε οι απόψεις των Δημοτικών Συμβούλων θα εισακουσθούν ούτε οι προτάσεις των δημοτών και επιχειρηματιών θα γίνουν πράξη ούτε και η τυχόν υπερψήφισή της θα έχει αποτέλεσμα, γιατί θα αποτελεί ένα εγχειρίδιο δυσλειτουργικό και τροχοπέδη στην εύρυθμη οικονομική και κοινωνική ζωή της πόλης μας».

Σημειώνεται ότι, οι κατατεθημένες προτάσεις του κ. Τζακόπουλου προέκυψαν και κατόπιν συζήτησης με επαγγελματίες της εστίασης και  του λιανεμπορίου καθώς και με φορείς της Θεσσαλονίκης, καθότι επηρεάζονται άμεσα από τις επερχόμενες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου σχετικά με την διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων.

«Οι προτάσεις που έχω καταθέσει αποτελούν προϊόν επεξεργασίας πάνω στα κεφάλαια του προσχεδίου και ακολουθούν τις προτεινόμενες αλλαγές των φορέων και επιχειρηματιών, των υπηρεσιών του Δήμου αλλά και τις κατευθύνσεις που θέλω να δώσω μέσα από την εμπειρία και τις γνώσεις μου», αναφέρει ο κ. Τζακόπουλος.

«Δυστυχώς μέχρι σήμερα καμία από αυτές, έστω και κατά μία λέξη, δεν συμπλήρωσε την προτεινόμενη κανονιστική. Συναισθανόμενος την ευθύνη μου σαν Δημοτικός Σύμβουλος απέναντι στους συνδημότες και τους επαγγελματίες, συνέταξα και κατέθεσα τις προτάσεις μου. Ίσως πιστεύω στην συμμετοχή για το καλύτερο αποτέλεσμα. Απορώ γιατί με κάλεσαν στην διαβούλευση αφού θέλανε μόνο την θετική μου ψήφο;

Τελικά η πρακτική της ασέβειας και απαξίωσης των θεσμών μειώνουν την εμπιστοσύνη των πολιτών και της ενεργής κοινωνίας», καταλήγει ο ίδιος.

Σημειώνεται ότι οι προτάσεις και θέσεις του κ. Τζακόπουλου έχουν αποσταλεί και στον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, στην Ομοσπονδία Επαγγελματιών & Εμπόρων Ν. Θεσσαλονίκης, στην Ένωση Εστιατόρων, ψητοπολών &καφέ μπαρ Ν. Θεσσαλονίκης καθώς και στον σύλλογο «Πρωτοβουλία για την εστίαση».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

Storage24
Storage24
sms-marketing.gr
myoffice24

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ