Παρατηρητήριο οικονομικών μεγεθών για τον τουρισμό δημιουργεί η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας

Παρατηρητήριο οικονομικών μεγεθών πρόκειται να δημιουργήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με σκοπό να συγκεντρώνει όλα τα οικονομικά δεδομένα που αφορούν τον τουρισμό στην περιοχή και με βάση τα τουριστικά μεγέθη, να διαμορφώνει στοχευμένα την τουριστική της στρατηγική, ειδικά στους τομείς του marketing και της τουριστικής προβολής και ανάπτυξης.

Τον σχεδιασμό που έχει ήδη ξεκινήσει, παρουσίασε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος, στην εκδήλωση με θέμα «Destination marketing Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας – Σύμπραξη Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Τουριστικών Επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της έκθεσης «Philoxenia». Απηύθυνε άλλωστε πρόσκληση στους φορείς της αγοράς και του κλάδου του τουρισμού, να συμμετέχουν στην προσπάθεια αυτή, προσφέροντας τα δεδομένα που συγκεντρώνουν, ώστε με χρονικό ορίζοντα εντός της ερχόμενης πενταετίας, να λειτουργεί ένας περιφερειακός οργανισμός που θα εκπονεί την τουριστική στρατηγική της Περιφέρειας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

«Συγκεντρώνουμε δεδομένα από το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), την Τράπεζα της Ελλάδος, τα αεροδρόμια, τα διόδια, τις πύλες εισόδου της χώρας, συνεργαζόμαστε με τους φορείς της ιδιωτικής οικονομίας, τους ξενοδόχους κ.ά.. Χρησιμοποιούμε τα δεδομένα, τα εξετάζουμε και τα αξιοποιούμε για να δούμε πώς θα δρομολογήσουμε τη στρατηγική μας στους τομείς του marketing, της τουριστικής προβολής και ανάπτυξης. Στα ίδια δεδομένα, ένας ιδιώτης μπορεί να βρει πληροφορίες για τις Περιφέρειες της χώρας, πόσοι ήρθαν, πού κατευθύνθηκαν, πόσο μοχλευμένη είναι η οικονομία στον οδικό τουρισμό, ποιος είναι ο αριθμός των εισερχομένων από το αεροδρόμιο, πόσα πεντάστερα ξενοδοχεία υπάρχουν και σε ποιες περιοχές συγκεντρώνονται», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Θάνος.

Υπογράμμισε παράλληλα, ότι οι πληροφορίες αυτές έχουν ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου ότι με βάση την πραγματικότητα μπορούν να σχεδιαστούν οι επόμενες κινήσεις στον τουρισμό. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα έφερε την περίπτωση της Χαλκιδικής, για την οποία επισήμανε ότι «είναι άλλο πράγμα η Σιθωνία, άλλο η Κασσάνδρα, άλλο η Ουρανούπολη και άλλο η βόρεια Χαλκιδική». Εξήγησε άλλωστε, ότι στη Σιθωνία προσανατολίζεται ο οικογενειακός τουρισμός, στην Κασσάνδρα ο νεανικός τουρισμός που αναζητά τη νυχτερινή ζωή, στην Ουρανούπολη ο θρησκευτικός τουρισμός και στην βόρεια Χαλκιδική ο περιπατητικός. «Η συγκέντρωση των δεδομένων και η παραμετροποίησή τους, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο σχεδιασμού», πρόσθεσε.

Επιπλέον τόνισε ότι συγκεκριμένες πληροφορίες μπορούν να λειτουργήσουν καθοριστικά προς την κατεύθυνση αυτή, όπως για παράδειγμα ο αριθμός των καταλυμάτων airbnb (τα οποία έχουν τριπλασιαστεί από το 2019), οι διανυκτερεύσεις στην πόλη λόγω των γυρισμάτων κινηματογραφικών παραγωγών (που υπολογίζονται σε 15.000 ανά ταινία), η κατασκευή υποδομών (αφού οι οδικοί άξονες κυριαρχούν στον οδικό τουρισμό) και η επάρκεια καταλυμάτων σε μια περιοχή που παρουσιάζει ρεκόρ προσέλευσης τουριστών (όπως ο Όλυμπος).

«Είναι σημαντικό να δούμε σε ένα παγκόσμιο ευμετάβλητο οικονομικό περιβάλλον, να δούμε άμεσα ποιες αλλαγές γίνονται. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούμε να προγραμματίσουμε ακόμη καλύτερα και τις μελέτες που θα πρέπει να ωριμάσουν ώστε να απορροφηθούν τα απαραίτητα κονδύλια από το ΕΣΠΑ και τις διαθέσιμες ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις. Η προβολή πρέπει να ακολουθεί ολοκληρωμένες χωρικές επενδύσεις και για να τεκμηριώσουμε σε μια μελέτη τη ζήτηση αυτή, πρέπει να έχουμε δεδομένα», σημείωσε ο κ. Θάνος.

«Σήμερα ανοίγουμε την κουβέντα προς την αγορά και μιλάμε για έναν περιφερειακό οργανισμό που θα στηρίζεται σε τεχνοκρατικά στοιχεία, ενώ θα προσφέρεται και ως πεδίο έρευνας για ακαδημαϊκά ιδρύματα, πανεπιστήμια και φοιτητές», υπογράμμισε. Είπε τέλος, ότι η Κεντρική Μακεδονία είναι η πρώτη Περιφέρεια που ξεκινά μια τέτοια προσπάθεια και εκτίμησε ως θετικά και ενθαρρυντικά τα πρώτα μηνύματα που λαμβάνει από τους φορείς της αγοράς.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

sms-marketing.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ