Κριτική στη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο ποδηλατόδρομος επί της Κωνσταντίνου Καραμανλή ασκεί σε ανακοίνωσή του ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Σάκης Τζακόπουλος.
Περιγράφοντας την κατάσταση αναφέρεται φθαρμένα πασαλάκια και σταθμευμένα οχήματα και χαρακτηρίζει τον ποδηλατόδρομο “εγχείρημα προχειρότητας από την διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης”.
Ο κ. Τζακόπουλος κάνει μια σειρά παρατηρήσεων αν όντως ισχύει ως βούληση της διοίκησης η μονιμοποίηση του εκεί ποδηλατόδρομου:
- Αν αυτό ισχύει, πότε σκοπεύει η διοίκηση να φέρει προς έγκριση τη μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων και την μελέτη για την ανακατασκευή του ποδηλατοδρόμου στην Κ. Καραμανλή, σύμφωνα με τις προδιαγραφές των μόνιμων ποδηλατοδρόμων;
- Αν αυτό ισχύει, τότε γιατί δεν έχει προβλέψει τα απαραίτητα κονδύλια στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2021;
- Πότε σκοπεύει να προκηρύξει τη σχετική εργολαβία ώστε ο ποδηλατόδρομος να αποκτήσει κανονικό πλάτος, μόνιμα χαρακτηριστικά και τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας;
- Και ως τότε, έχει προμηθευτεί τα απαραίτητα υλικά για να συντηρεί την πρόχειρη-πιλοτική μορφή που έχει σήμερα;
Σε δήλωσή του ο κ. Τζακόπουλος αναφέρει πως «ενδεικτικό της κακής διαχείρισης και έλλειψης προγραμματισμού από την πλευρά της διοίκησης, αποτελούν τα συμπεράσματα της πρώτης αξιολόγησης του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), που θυμίζει ότι ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος δεν προβλεπόταν στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης. Μόλις 71 ποδήλατα την ώρα (το μέγιστο) διέρχονται από τον ποδηλατόδρομο της Κ. Καραμανλή, σε διάστημα αιχμής, ροή χαμηλή σύμφωνα με την έκθεση του ΙΜΕΤ. Επιπλέον, ένας ποδηλάτης για να διασχίσει ολόκληρο τον ποδηλατόδρομο, χρειάζεται να εκτραπεί περίπου 50 φορές από την επιθυμητή πορεία του, διότι υπάρχει καταπάτηση από σταθμευμένα οχήματα», και προσθέτει πως δεν υπήρξε απολύτως καμία μέριμνα για τους επαγγελματίες, εργαζόμενους και κατοίκους της περιοχής που καλούνται είτε να ψάχνουν ατέλειωτες ώρες για μία θέση στάθμευσης, είτε να παρανομήσουν.
«Έγινε ένα έργο πιλοτικά, για τα μάτια του κόσμου. Δεν έγινε καμία πρόβλεψη για χώρους στάθμευσης και σημεία φορτοεκφόρτωσης, όπου υπάρχουν καταστήματα. Καμία πρόβλεψη για την ασφαλή αποκομιδή απορριμμάτων. Επίσης, δεν υπάρχει απολύτως καμία μελέτη και κανένας σχεδιασμός, για όσους χρησιμοποιούν τα αστικά λεωφορεία και τα ταξί. Κατεβαίνει ο επιβάτης και απευθείας εισέρχεται στον ποδηλατόδρομο. Αλλά το χειρότερο είναι ο σχεδιασμός των διασταυρώσεων του ποδηλατοδρόμου, με τις κάθετες οδούς, όπως και στους μεγάλους οδικούς κόμβους, όπου ο ποδηλάτης διέρχεται με κίνδυνο να τραυματιστεί», περιγράφει ο κ. Τζακόπουλος.
Τέλος, επισημαίνει ότι «η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης φαίνεται να προσπαθεί να δυσχεραίνει, αντί να διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών».
«Πέραν του ότι ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος δεν εξυπηρετεί ούτε τους ίδιους τους ποδηλάτες και σπανίως χρησιμοποιείται από αυτούς, η ίδια η διοίκηση τον έχει εγκαταλείψει. Περνάω καθημερινά από εκεί γι’ αυτό και έχω πλήρη γνώση και της κατάστασης αλλά και του ότι έχει σταματήσει μέχρι και η αντικατάσταση των φθαρμένων και ξηλωμένων πλαστικών πασαλακίων. Θα πρέπει επιτέλους η διοίκηση να κάνει έργα με γνώμονα τη βελτίωση και διευκόλυνση της καθημερινότητας των Θεσσαλονικέων, την ασφάλεια της οδικής κυκλοφορίας και να φροντίζει φυσικά να τα συντηρεί», καταλήγει ο κ. Τζακόπουλος.