Σημαντικό άνοιγμα στην τουριστική αγορά της Μάλτας πραγματοποίησε ο Δήμος Αριστοτέλη
Χαλκιδικής, εφαρμόζοντας μεθοδολογία του σύγχρονου τουριστικού marketing, η οποία
προϋποθέτει: δημιουργία προϊόντος, στοχευμένη παρουσίαση, στρατηγικές συνεργασίες και
καθολική συμμετοχή επαγγελματιών στην προώθηση.
Κάτω από αυτό το πρίσμα οι επαγγελματίες της «Αριστοτελικής Σύμπραξης» υποδέχθηκαν στην
περιοχή την product manager και τον υπεύθυνο πωλήσεων του τουριστικού οργανισμού F.C.M,
αλλά και εκπροσώπους διαδικτυακού Τύπου από τη Μάλτα προκειμένου αυτοί να εξοικειωθούν με
τον προορισμό, αλλά και να καταγράψουν ενότητες του προγράμματος πολιτιστικού
οινοτουρισμού, όπως αυτό αναπτύσσεται τον τελευταίο χρόνο στον παράκτιο χώρο πριν από τον
Άθωνα.
Οι Μαλτέζοι έτυχαν θερμής υποδοχής από τους καραβομαραγκούς της Ιερισσού, οι οποίοι τους
«φίλεψαν» ψάρια από τις πρωινές τράτες, ενώ αργότερα ακολούθησαν τη θαλάσσια
προσκυνηματική περιήγηση κατά μήκος του Αγίου Όρους, καθώς και τα θαλάσσια βήματα του
Αριστοτέλη «από τα αρχαία Στάγειρα μέχρι την περιοχή Μαρμάρι και τις μυδοκαλλιέργειες της
Ολυμπιάδας». Επιπρόσθετα, ψάρεψαν με τους ντόπιους στον αθωνικό κόλπο, επισκέφθηκαν την
υποθαλάσσια οινική κάβα της Agrovision, παρακολούθησαν τους Ιερισσιώτες μελισσοκόμους να
συλλέγουν μέλι στους λόφους της αρχαίας Ακάνθου, ξεναγήθηκαν στα Αρχαία Στάγειρα, ενώ
απόλαυσαν ολόφρεσκα θαλασσινά στα restaurants της ακτογραμμής. Η περιήγησή τους
ολοκληρώθηκε στη Θεσσαλονίκη, την οποία η Ανατολική Χαλκιδική προωθεί ως ενιαίο προορισμό
πολιτιστικού τουρισμού και city break διακοπών.
Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά των οικοδεσποτών στα αναγνωρισμένα με το σήμα ΤΟΠΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ
παραγόμενα είδη της περιοχής, κυρίως στο ελαιόλαδο, τον οίνο, την μπύρα Ιερισσού, το
τσίπουρο, τα ψαρικά, τα μύδια Ολυμπιάδας, κ.α.
Η πρωτοβουλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εφαρμογής τους προγράμματος με τίτλο
«πράσινα μεσογειακά νησιά στην ίδια γεωγραφική παράλληλο», το οποίο εξοικειώνει την
Ανατολική Χαλκιδική με μεσογειακούς τουριστικούς προορισμούς, ενισχύοντας τις ανταλλακτικές
ροές επισκεπτών.
«Πέρα από την ιστορικότητα και τη φυσική χωροθέτηση, αυτό που εντυπωσιάζει στο Δήμο
Αριστοτέλη είναι το ανεπιτήδευτο και η απλόχερη φιλοξενία των χαρισματικών ντόπιων» είπαν οι
Μαλτέζοι.
«Οι άνθρωποι (locals) – με την απλότητα και τη δοτικότητά τους – προωθούν καθημερινές
ιστορίες (storytelling), οι οποίες διοχετεύονται στον κόσμο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
και όχι μόνο, δίνοντας την ευκαιρία στον επισκέπτη να ζήσει και αυτός σαν ντόπιος (live like a
local)».
Τις επόμενες ημέρες η πρόταση του F.C.M. θα κοστολογηθεί και θα διοχετευθεί στην τουριστική
αγορά της Μάλτας, περιλαμβάνοντας τουριστικές δραστηριότητες και διαμονή σε τοπικές
ξενοδοχειακές μονάδες όλων των κατηγοριών: απευθύνεται σε μεγάλες και μικρές τουριστικές
ομάδες, σε μεμονωμένους επισκέπτες, σε honeymooners, σε οικογένειες, σε ταξιδευτές
περιπέτειας, οινοταξιδευτές, περιπατητές, πολιτιστικούς ταξιδιώτες, κλπ., καλύπτοντας όλο το
εύρος των τοπικών δραστηριοτήτων.
Η προώθηση θα συνεχισθεί τον επόμενο Ιούνιο, όπου κατά τη διάρκεια του KOUZINA 2023
ντόπιοι chef αναμένεται να υποδεχθούν βραβευμένο ομόλογό τους από τη Μάλτα, προκειμένου
να παρουσιάσουν από κοινού πιάτα της μαλτέζικης και της μικρασιάτικης κουζίνας. Η αποστολή
θα πλαισιωθεί από ομάδα Μαλτέζων εκπροσώπων Τύπου, η οποία θα καταγράψει τα δρώμενα. Θα
προηγηθεί επίσκεψη και δεύτερου tour operator, ο οποίος θα ακολουθήσει τις οινικές διαδρομές
του Φθινοπώρου.
«Μέσα σε διάστημα δύο μηνών ο Δήμος Αριστοτέλη ολοκλήρωσε μία προσπάθεια με μεγάλο
βαθμό τεχνικής δυσκολίας, απευθυνόμενος σε ένα μικρό αλλά εύρωστο μεσογειακό κράτος, το
οποίο διοχετεύει τις αγορές της Ευρώπης και τις μεσογειακές ακτές με επαναλαμβανόμενους
επισκέπτες», αναφέρει σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος. «Η άμεση
επίτευξη της συμφωνίας οφείλεται καταρχάς στην ετοιμότητα του Δήμου να διοχετεύσει τη
Μάλτα με ετοιμοπαράδοτη πρόταση, αλλά και στη σύμπραξη που αναπτύσσεται μεταξύ
αυτοδιοίκησης και ιδιωτικής πρωτοβουλίας, αποδεικνύοντας την εν γένει δύναμη της
συνέργειας».