Οι επιχειρηματίες που διαχειρίζονται eshop γνωρίζουν πολύ καλά ότι η φορολογική έδρα για eshop είναι μια από τις πιο σημαντικές επιλογές για τη σωστή λειτουργία και ανάπτυξη της επιχείρησής τους. Η φορολογική έδρα καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, επίσης, και θα καθορίσει τον τρόπο με τον οποίο ασκούν τις δραστηριότητές τους σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Υπάρχουν, επομένως, ορισμένα ζητήματα που πρέπει να εξετάσει ένας ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος πριν λάβει μια απόφαση.
Πρώτα απ ‘όλα, πρέπει να κατανοήσουν ότι η χώρα που επιλέγουν για την τοποθεσία της έδρας έχει άμεση σχέση με την κατασκευή και τον καθορισμό των φορολογικών συντελεστών. Ο φόρος εισοδήματος και ο ΦΠΑ μπορεί να είναι εξαιρετικά διαφορετικοί από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα, εάν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα προορίζεται για την αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η επιλογή φορολογικής έδρας από οποιοδήποτε κράτος μέλος της ΕΕ μπορεί επίσης να τους δώσει άλλα πλεονεκτήματα, όπως τη δυνατότητα συμμετοχής στο Ενιαίο Σύστημα ΦΠΑ (OSS), για ευκολότερη πληρωμή της αξίας. -προστιθέμενος φόρος στις διασυνοριακές συναλλαγές.
Επίσης, κάθε επιχειρηματίας θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα φορολογικά κίνητρα που είναι διαθέσιμα σε διάφορες χώρες. Ορισμένα παρέχουν πιο φιλικές τιμές για μια εκκίνηση ή ειδικά καθεστώτα για ηλεκτρονικά καταστήματα που μπορεί να μειώσουν την αρχική φορολογική επιβάρυνση και να αυξήσουν την κερδοφορία.
Η συμμόρφωση που σχετίζεται με την τοπική φορολογική νομοθεσία είναι ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι επιχειρηματίες. Οι φορολογικοί νόμοι σε οποιαδήποτε χώρα μπορούν να αλλάζουν αρκετά συχνά, και πρέπει κανείς να τους ενημερώνει συνεχώς και να συνεργάζεται με λογιστές ή φορολογικά πρόσωπα που γνωρίζουν καλά το νομικό περιβάλλον της εν λόγω χώρας. Εάν δεν γίνει αυτό, ενδέχεται να επιβληθούν πρόστιμα και άλλες νομικές συνέπειες.
Τέλος, η προστασία δεδομένων και η συμμόρφωση με νόμους, όπως ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, είναι πιο ζωτικής σημασίας για την προστασία ευαίσθητων πληροφοριών πελατών που διαχειρίζονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να γνωρίζουν ποιες είναι οι απαιτήσεις σε κάθε χώρα, σε σχέση με τις ίδιες, και να λαμβάνουν μέτρα για τη συμμόρφωση με τους κατάλληλους κανονισμούς προστασίας δεδομένων.