Άκυρο από την αποκεντρωμένη στην επιβολή τελών για την είσοδο αυτοκινήτων σε πυλωτές – Η σχετική απόφαση είχε ληφθεί επί διοίκησης Ζέρβα

της Βαρβάρας Ζούκα

Φρένο βάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, η αποκεντρωμένη διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης στα τέλη τα οποία είχε σχεδιάσει η απελθούσα διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα στον δήμο Θεσσαλονίκης να επιβάλει σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για την είσοδο σε πυλωτές οικοδομών και σε κλειστά πάρκινγκ.

Το τέλος αυτό, το οποίο από πολλούς είχε χαρακτηριστεί ως χαράτσι, που θα επιβάρυνε χιλιάδες πολιτών που παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους στην πυλωτή της πολυκατοικίας τους ή σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, ήταν ένα από τα μέτρα τα οποία είχε σχεδιάσει η προηγούμενη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα έσοδα που θα εισέρρεαν στα δημοτικά ταμεία.

Οι προσπάθειες για αύξηση των δημοτικών εσόδων ήταν διαρκείς, δεδομένων των πιέσεων που δεχόταν ο δημοτικός προϋπολογισμός από σειρά κυβερνητικών αποφάσεων αλλά και από ελλείμματα που δημιουργήθηκαν λόγω της πολιτικής μειώσεων των δημοτικών τελών που ακολουθήθηκε κατά την περίοδο της πανδημικής κρίσης.

“Καπέλο” για τη χρήση ιδιωτικού πάρκινγκ Συγκεκριμένα, λίγες εβδομάδες πριν από την εκπνοή της θητείας της η διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα είχε εισηγηθεί στο δημοτικό συμβούλιο το θέμα που αφορούσε τον καθορισμό τελών για χρήση των κοινόχρηστων χώρων για το 2024. Μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών για τις οποίες αποφασίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο η επιβολή τελών ήταν και η χρήση πεζοδρομίων ή κοινόχρηστων χώρων για την είσοδο και την έξοδο αυτοκινήτων από χώρους στάθμευσης ιδιωτικής χρήσης.

Συγκεκριμένα, είχε προβλεφθεί τέλος 150 ευρώ τον χρόνο για είσοδο σε πυλωτές και προκήπια οικοδομών καθώς και σε κλειστούς χώρους στάθμευσης, εκατό ευρώ τον χρόνο για είσοδο σε υπόγειους χώρους στάθμευσης και 200 ευρώ τον χρόνο για είσοδο σε οικόπεδο. Σε ό,τι αφορά τους χώρους στάθμευσης δημόσιας χρήσης είχαν αποφασιστεί τέλη 2.500 ευρώ τον χρόνο για μεγάλους στεγασμένους σταθμούς αυτοκινήτων όπως και για σταθμούς αυτοκινήτων που διαθέτουν παράλληλα πρατήριο ή πλυντήριο. Αντίστοιχα, σε 2.000 ευρώ διαμορφώνονταν τα τέλη για μεσαίους σταθμούς και σε 1.500 ευρώ τον χρόνο για μικρούς στεγασμένους σταθμούς αυτοκινήτων.

Δεν πέρασε τον έλεγχο νομιμότητας Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τον έλεγχο νομιμότητας η αποκεντρωμένη διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης ακύρωσε το σκέλος της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου που αφορά την επιβολή τέλους για είσοδο – έξοδο οχημάτων από χώρους στάθμευσης.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η αποκεντρωμένη διοίκηση επικαλείται δικαστικές αποφάσεις από τις οποίες προκύπτει ότι η επιβολή τέλους για τη χρήση κοινόχρηστου χώρου είναι δυνατή, όταν περιορίζεται η ακώλυτη χρήση του χώρου αυτού από το κοινό, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, και όχι όταν ο χώρος χρησιμοποιείται ευκαιριακά απλώς για την είσοδο ή την έξοδο ενός αυτοκινήτου από παρακείμενο πάρκινγκ. Η επίμαχη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης είχε ληφθεί στις 19 Δεκεμβρίου, ενώ είχε προηγηθεί και σχετική απόφαση της οικονομικής επιτροπής.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

Storage24
Storage24
sms-marketing.gr
myoffice24

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ